Lietuvoje populiariausias pirmas verslo žingsnis į internetą – interneto svetainė. Tačiau internete yra kur kas svarbesnių ir pigesnių erdvių, kur jūsų įmonė turėtų įkelti koją prieš pasileisdama savo svetainę.
Tapkite internete randami, žinomi ir apkalbami visiškai nemokamai dar iki susikurdami interneto svetainę.
1. Patekite į Google
Dauguma naujų įmonių užsisako svetainę tam, kad taptų randami Google. Bet mažiems verslams, kurie turi fizinę parduotuvę ar saloną, svetainė ir SEO optimizacija yra pats brangiausias ir ilgiausias kelias į pirmąjį Google puslapį. Jei tikslas yra būti matomiems Google, tai patekite į Google, o ne kurkitės interneto svetainę.
Pavyzdžiui, Drama Burger turi interneto svetainę drama-burger.lt. Bet Google jos nerodo, nes, jo manymu, kiti puslapiai ta tema yra vertingesni. Ir tai tiesa: svetainė yra tik informacinė, joje nieko neužsisakysite. Visą tą pačią informaciją galite rasti kur kas patogesniame ir dažniau atnaujiname Facebook puslapyje. Kurtis interneto svetainę, apie kurią mažai kas žino ir kurioje nėra ką veikti, buvo laiko ir pinigų švaistymas.
Aukščiausiai Google paieškos rezultatų puslapyje bus rodomi tie socialinių tinklų puslapiai, kuriuose yra daugiausia fanų, apžvalgų ir t.t. Todėl nuo ko pradėti, priklauso nuo to, kur yra jūsų esami ir planuojami klientai. Fizinėms parduotuvėms ar salonams, kurie teikia paslaugas žmonėms, puikiai veikia Facebook ir Google+ puslapiai. Verslo paslaugas teikiančios įmonės pritraukia pakankamai sekėjų į LinkedIn puslapius.
2. Patekite į žemėlapius
Google Maps yra populiariausi žemėlapiai pasaulyje. Pažymėkite juose visiems matomą savo įmonę visiškai nemokamai. Kai kas nors bus netoliese ir ieškos suvožtinių, ras jūsų restoraną.
Šis profilis bus rodomas ne tik žemėlapyje, bet ir Google paieškoje, Google+ socialiniame tinkle ir t.t. Tai didžiulė visuomet aukščiausiai paieškoje rodoma reklama su jūsų nuotraukomis, kontaktiniais duomenimis ir t.t. Nėra jokio kito kanalo, kuriuo galėtumėte pasiekti daugiau vartotojų internete su tokio dydžio reklama visiškai nemokamai.
Sukurti savo verslą žemėlapyje galite puslapyje Google Mano verslas. Prieš tai rekomenduoju patikrinti, ar jūsų žemėlapyje dar nepažymėjo kas nors kitas. Jei ten jau matote savo įmonę, nekurkite naujo profilio, o perimkite jau sukurtą. Interneto šiukšlės ir pamiršti duplikatai jūsų pavadinimu kelia painiavą ir kenkia įvaizdžiui.
Panašiai savo profilį galite susikurti ir Nokia žemėlapiuose puslapyje Bing Places.
3. Patekite į Facebook
Facebook puslapis gali būti kur kas naudingesnis nei interneto svetainė ne tik tam, kad patektumėte į Google. Kaip ir Google+ profilis, jis atstos informacinę svetainę, kurioje nurodysite visus kontaktinius duomenis, susikursite nuotraukų galeriją ir t.t.
Patirtis rodo, kad Facebook puslapis pritraukia keliasdešimt ar net kelis šimtus kartų daugiau paties socialinio tinklo vartotojų nei Google+. Didelė dalis Facebook vartotojų ieško tiesiai Facebooke, todėl jo puslapis yra būtinas visiems B2C verslams.
Taip pat Facebook yra funkcionaliausia socialinė platforma bet kokioms programoms. Jei jūsų klientai naudojasi šiuo socialiniu tinklu, savo fanų puslapyje galite įsidiegti e. komercijos ir kt. aplikacijas. Tuomet interneto svetainės iš viso nebereikės.
4. Patekite į apžvalgų portalus
Jūsų puslapis TripAdvisor ar FourSquare yra kokius dešimt kartų mažiau populiarus nei Facebooke. Bet lažinuosi, jis vis tiek kur kas populiaresnis nei jūsų interneto svetainė.
Specializuoti portalai yra ištobulinti, turi mobiliąsias programėles ir investuoja į naujų vartotojų pritraukimą. Jų vartotojai labai aktyvūs ir dažnai ieškodami informacijos nepalieka programėlės ar portalo. Jie neieško Google, nes portalas turi pakankamai didelę duomenų bazę ir patogesnius filtrus. Jie neina į jūsų svetainę, nes pakanka profilyje pateiktos informacijos. Pasirūpinkite, kad ta informacija būtų tiksli ir kviečianti apsilankyti.
Visos verslo šakos turi savų tokių portalų. Pavyzdžiui, Lietuvoje restoranus surašo Meniu.lt, Restoranai.lt ir kt. Daug lankytojų sulaukia net ir nišiniai portalai kaip DidysisVestuviuKatalogas.lt.
Patariu susikurti ir nuolat atnaujinti nemokamą savo profilį visuose jūsų verslo šakos portaluose, kur yra bent keli šimtai aktyvių potencialių klientų. Net jei tokių portalų yra šimtai. Susikurti profilį kainuoja tik keliolika minučių jūsų laiko. Iš to naudos gali būti kur kas daugiau nei iš interneto svetainės.
5. Patekite į žiniasklaidą
Kaip jau matėme Google ieškodami Drama Burger, 2 iš 5 pirmų rezultatų yra žurnalistų straipsniai. Tai rodo, kad pati įmonė dar neturi pakankamai stiprių kontroliuojamų šaltinių apie save, kad kitus nustumtų žemyn. Toks mažas verslas jų tikriausiai ir neturės. Bet ir nereikia.
Verslo tikslas yra ne sugeneruoti daugiau peržiūrų, o daugiau parduoti. Kitų nuomonė pirkėjus veikia daug stipriau nei jūsų pačių banalūs tekstai savoje svetainėje. Dimensional Research duomenimis, net 90% pirkėjų teigia, kad teigiami atsiliepimai internete įtakoja jų sprendimą pirkti.
Net jei skelbiamos kritiškos nuomonės, jų gausa kuria dėmesio verto verslo įvaizdį. Vienas straipsnis Delfyje paskatins užeiti į naują restoraną kur kas daugiau naujų klientų, nei nuosava interneto svetainė.
Kitas svarbus aspektas naujiems prekių ženklams – įtvirtinti savo pavadinimą. Verslo įvaizdžio prasme tikriausiai nebūna blogiau, jei Google ieškantys „Drama Burger“ mato „Gal omenyje turėjote Boom! Burgers?“
Jūs patys nesukursite apie save tiek tekstų, nuomonių ir atsiliepimų, kiek jų gali pateikti rinka ir žiniasklaida. Stiprių žiniasklaidos kanalų straipsniai iš karto gaus gerus reitingus paieškos rezultatų puslapiuose ir išstums iš ten su jumis nesusijusius puslapius. Pasistenkite, kad apie jus rašytų, kalbėtų ir apkalbėtų.
Tvirtas e. identitetas be interneto svetainės
Kai turite interneto svetainę, ją naudojate kaip savo verslo tapatybės internete ašį. Nuorodą į ją dedate visuose savo įmonės profiliuose, skelbimuose, reklamose ir t.t. Kai svetainės neturite, tą ašį vis tiek rekomenduoju susikurti. Tuomet lojalūs klientai žinos, kur tikėtis svarbiausios ir šviežiausios informacijos apie jūsų verslą.
Daugumai įmonių tai yra Facebook puslapis. Jei manote, kad kada nors jums nebepakaks Facebook puslapio ir visgi reikės interneto svetainės, užsiregistruokite domeną, nusikreipkite jį į savo Facebook fanų puslapį ir jau dabar reklamose naudokite domeną. Susikūrę svetainę turėsite kur kas mažiau darbo pervesdami lankytojus iš Facebook į svetainę. Taip pat išvengsite keblios situacijos, kai domeną užregistruoja kas nors kitas.
Kurdami puslapius kituose portaluose išlaikykite stiprų identitetą, kuris sukasi aplink tą pačią ašį. Iliustracijos, tekstai, adresai ir t.t. turi stiprinti įvaizdį, kad visur tai yra ta pati įmonė. Google paskelbė informatyvių klipų seriją, kurioje mažoms įmonėms išaiškina, kaip sukurti tvirtą identitetą internete.
Akcentavau, kaip visose 5 erdvėse būti randamiems tuomet, kai klientai jau žino jūsų pavadinimą. Tai padeda, kai reklamuojatės tradiciniais kanalais. Tačiau minėtos erdvės ir pačios yra reklamos kanalai, kuriuose galite pritraukti apie jus dar negirdėjusius klientus. Apie tai rašysiu ateityje, užsiprenumeruokite naujienlaiškį.